Sundhedscenter fik vanskelig opstart

Nakskov Sundhedscenter blev indviet i juni sidtse år med deltagelse af blandt andre regionsrådsformand Jens Stenbæk. Foto: Anders Knudsen.

De ansatte kritiserer processen forud for åbningen i Nakskov.

Offentliggjort Sidst opdateret

Region Sjællands byggesagkyndige bliver stærkt kritiseret af repræsentanter fra både region, kommune, ledere, privatpraktiserende terapeuter og læger i en ny rapport om Nakskov Sundhedscenter.

Evalueringen viser, at de tilknyttede til huset har følt sig lyttet for lidt til og mener, at en del af opstartsvanskelighederne kunne være undgået.

Regionsrådsformand Jens Stenbæk (V) synes dog ikke, at rapporten er så barsk læsning:

- Det er ikke en rapport, der skal analysere byggeprocessen, men det samarbejde, der skal være mellem kommune, region og private i huset til gavn for patienterne, og det gode er, at der er en tro på dette samarbejde, og jeg ser frem til næste rapport om et år.

Læs flere kommentarer fra regionsrådsformand Jens Stenbæk i tirsdagens udgave af Folketidende.

Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed