Transportfirma ind i sag om uro på Cargo Syd

Det verdensomspændende danske transportfirma DSV går nu ind i sagen om en gruppe udenlandske lastbilchauffører, der ifølge naboer flere gange har festet højlydt udendørs på transportcentret Cargo Syd ved Nørre Alslev.

Naboer til centret har klaget både til transportcentret, politiet, kommunen og Folketidende over, at chaufførerne i weekender med godt vejr ofte larmer, spiller meget høj musik og smider deres affald flere steder i området.

Naboerne fortalte i sidste uge til Folketidende, at problemet har stået på i længere tid, og at chaufførerne parkerer deres lastvogne foran firmaet Titan Lastvognes bygning, hvorefter de hiver træpaller frem til at sidde på.

Og nu kan nogle af de udenlandske vognmænd og chauffører altså se frem til at blive kontaktet af DSV, som er deres danske arbejdsgiver. Det skriver transportnyhederne.dk.

Ud fra billeder, som en af naboerne har taget, er det nemlig lykkedes DSV at identificere de pågældende vognmænd.
- Dem tager vi en snak med. Vi har klare aftaler med vores vognmænd, og dem vil vi selvfølgelig forholde dem endnu engang, siger kommunikationskonsulent i DSV, Tina Joanne Hindsbo, til transportnyhederne.dk.

Direktør Allan Munk fra Cargo Syd har tidligere sagt til Folketidende, at man vil tage hånd om sagen.

Foto: Picasa

Det danske tranportfirma DSV går nu ind i sagen om udenlandske chauffører, som skaber uro på transportcentret ved Nørre Alslev.

Offentliggjort Sidst opdateret