Udsigt til færre betjente i Nakskov

Foto: Anders Knudsen.

Politiet har planer om at reducere antallet af betjente i Nakskov.

Offentliggjort Sidst opdateret

Lokalpolitiet i Nakskov står overfor en reduktion i antallet af betjente. Det har politidirektør Lene Frank, Sydsjælland og Lolland-Falsters Politi, orienteret borgmester Holger Schou Rasmussen (S) om.

- Der bliver færre betjente på stationen i Nakskov. Men det er også vigtigt at sige, at politiopgaverne bliver færre. De tilbageværende betjente skal i fremtiden kun fokusere på nærpolitiopgaver, siger Lene Frank.

- Nyheden skaber bekymring. Derfor har jeg inviteret politidirektøren til et byrådsmøde i januar, hvor hun kan orientere byrådet, siger Holger Schou Rasmussen.

Du kan læse mere om beslutningen om færre betjente i torsdagens udgave af Folketidende.

Klik her for at læse Folketidende på PC

Klik her for at læse via en mobil enhed