Uenighed om boligen til Rødbys kommende præst

Modelfoto Foto: FRANDSEN FINN/POLFOTO

Menighedsrådsformand er kommet i mindretal

Offentliggjort Sidst opdateret

Skal Rødbys kommende præst bo i den nuværende præstebolig efter en grundig renovering, eller skal den nuværende præstegård rives ned for at give plads til nybyggeri?

Det er der opstået intern uenighed om i Rødby Menighedsråd. På et møde forleden mellem Rødby-Ringsebølle Menighedsråd og Nebbelunde-Sædinge Menighedsråd blev det vedtaget at rive det gamle hus ned og erstatte det med et nyt. Men formanden for menighedsrådet i Rødby, Lars Buhl, valgte ikke at deltage i mødet.

- Jeg ønskede ikke at deltage på de konditioner, der var lagt for mødet. Jeg havde hellere set, at Rødby-Ringsebølle havde haft lejlighed til at mødes først, siger Lars Buhl.

Han går nu ind for at bevare den nuværende præstegård - efter en renovering.

- Jeg ved, at jeg også tidligere har talt for en nedrivning, men har skiftet mening, efter vi forleden havde afleveringsforretning, siger Lars Buhl.


Læs mere om de forskellige argumenter i sagen i tirsdagens udgave af Folketidende.

Klik her for at læse Folketidende på PC
Klik her for at læse via en mobil enhed