Våd juli gav rekord i biografen

Arjivfoto

Juli bød på 2.800 flere biografgængere end forventet.

Offentliggjort Sidst opdateret

Når regnen slår mod ruden, hvad er så mere hyggeligt end at glide ned i et blødt biografsæde og lade sig indhylle i mørket og overgive sig til en god film?

Det er der i hvert fald mange, der har valgt at gøre denne sommer, og det har man kunnet mærke i Nordisk Film Biografer i Nykøbing.

- Jeg har været i biografen i 11 år, og jeg kan ikke huske, at vi nogensinde har haft så travlt, lyder det fra biografchef Bente Nielsen.

I juli lagde over 10.000 biografgængere vejen forbi den store bygning på Slotsbryggen i Nykøbing, og det er 2.800 flere, end hvad Bente Nielsen havde regnet med.

Læs mere om hvem det er, som bruger biografen i den våde sommer, og hvad de ser, i fredagens Folketidende.

Klik her for at læse Folketidende på PC

Klik her for at læse via en mobil enhed