Venstremand: Fanger får for gode forhold i nyt fængsel

Det nye lukkede statsfængsel, der skal bygges på Nordfalster, vækker i øjeblikket debat.

Formand for kriminalforsorgen og venstremand Karsten Lauritzen mener nemlig, at man giver fangerne for gode forhold i det nye fængsel.

I fængslet skal fangerne blandt andet have adgang til eget kulturhus, sportsplads og udsigt til grønne områder fra cellerne, fortæller Aftenshowet.

Karsten Lauritzen var i Aftenshowet i går for at diskutere sagen. Og her sagde han:

- Det var ikke en del af aftalen, at det skulle blive lettere at afsone. Man bliver ikke mindre kriminel af flottere forhold. I Horsens Statsfængsel overvejede man endda en pool. Det forstår jeg ikke, og jeg forstår heller ikke det her.

Det første spadestik til det nye fængsel bliver taget i næste måned, og det skal efter planen stå klar i år 2015.
 

Offentliggjort Sidst opdateret