ZDF filmede på Stubbekøbing Havn

Foto: Claus Hansen

BILLEDSERIE: 50 tyske filmfolk og 50 danske statister var i sving.

Offentliggjort Sidst opdateret

Optagelserne til den tyske TV-krimi “Den forsvundne pige” kom i gang i Stubbekøbing i går klokken 14.

Igen i morgen, torsdag, skal der laves optagelser til den tyske krimi, der skal bestå af to film.

Under optagelserne er Havnepladsen omdannet til et tysk bymiljø.

Der var sat tyske vejskilte og plakater op, Havnekiosken var døbt om til Hafenkiosk, og der holdt tyske politibiler foran den gamle danske jernbane- og politistation.

Den var i øvrigt blevet forsynet med skilte, hvor der stod “Polizei” og “Bürgeramt Nordholm”.

Tyskerne gik grundigt til værks. Blandt andet skar de med vinkelslibere nogle skilte ned ved busstoppestedet midt på pladsen.

Læs mere i onsdagens Folketidende.

Foto: Claus Hansen
Foto: Claus Hansen
Foto: Claus Hansen
Foto: Claus Hansen
Foto: Claus Hansen
Foto: Claus Hansen
Foto: Claus Hansen
Foto: Claus Hansen
Foto: Claus Hansen
Foto: Claus Hansen
Foto: Claus Hansen
Foto: Claus Hansen
Foto: Claus Hansen
Foto: Claus Hansen
Foto: Claus Hansen