700 liter spildolie fra slamsuger havnede i å

En utæt ventil var søndag årsag til at der løb 5-700 liter spildolie ud i en å ved Tågerup.

Olien kom fra en slamsuger vogn i hallen ved Rødby Kloakservice, og kommunens miljøvagt blev tilkaldt til stedet, og konstaterede, at 70 meter af åen var forurenet.

Olien blev suget op. Der er ikke overtrådt nogen regler i miljøloven, idet der var tale om et uheld, der straks blev anmeldt, da det blev opdaget.




En utæt ventil var søndag årsag til at der løb 5-700 liter spildolie ud i en å ved Tågerup.

Offentliggjort Sidst opdateret