Alt for tunge biler rullede i land: Så dyrt blev det

Arkivfoto: Anders Knudsen

Flere bilister måtte hive pungen op af lommen efter at have kørt med overlæs.

Offentliggjort Sidst opdateret

Den store vægt kom onsdag i brug ved grænsekontrollen i Rødbyhavn.

Her blev tre varevogne med udenlandske nummerplader nemlig standset, fordi de var alt for tunge.

Den første varebil blev ført af en 44-årig udenlandsk mand og blev kontrolleret klokken 6 onsdag morgen.

Bilen vejede 940 kilo mere end tilladt.

Bøden på 2.000 kroner betalte føreren på stedet.

Den næste varebil blev tjekket samtidig og vejede 740 kilo for meget. Her måtte chaufføren, en 40-årig mand, også betale 2.000 kroner i bøde.

Senere om morgenen klokken 8.33 blev den sidste varebil med en 46-årig udenlandsk mand bag rattet kontrolleret.

Varebilen vejede 680 kilo for meget, og den 46-årige fik en bøde på 1.500 kroner.