Brugsuddeler håber på nødbutik inden længe

Brugsuddeler Allan Kallemose, Stokkemarke er i gang med at skaffe containere til køl- og frostvarer og en pavillon til personalefaciliteter.

Med det håber han at kunne holde nød-åbent i løbet af to-tre dage. Men selve renoveringen af såvel den tilrøgede butik som de sod-, røg- og varmeskadede rum vil formodentlig tage et par uger.

Kølere og frysere nåede at være slukket længe nok til, at al maden i dem må kasseres. Og en taksator fra Topdanmark vurderede her i formiddags, at mel, morgenmadsprodukter, tekstiler og babymad også er lige til at smide ud.

Apoteksudsalg og postbutik vil være ude af drift, ind til butikken er helt sat i stand. Kontantautomaten blev også skadet ved branden.

Det formodes, at det var et lynnedslag, der forårsagede branden.




Masser af mad må destrueres efter branden i Brugsen i Stokkemarke.

Offentliggjort Sidst opdateret