Bygherre blev enig med beboerne på Dråben

Ejendomsmægler Kjeld Kosiara er blevet enig med beboerne på Solsikkevej om hans byggeplaner på Dråben.

Ved et møde hvor både grundejerforeningen og andelsboligforeningen deltog, blev tegningerne justeret, så der nu ligger et forslag, som både gør byggeriet rentabelt for bygherren og spiseligt for naboerne.

Forskydningen mellem husene er blevet ændret, så de nu ligger inden for lokalplanens byggelinie.

Det eneste, der nu udestår er en forhøjelse af bebyggelsesprocenten fra 35 til cirka 36,3.

Det har, oplyser Kjeld Kosiara, begge foreninger sagt, at de ikke vil gøre indsigelse mod.

Projektet mangler dog stadig kommunens endelige godkendelse, men den ser også ud til at kunne opnåes.

SF'eren Flemming Bonne, der stadig er formand for Lolland Kommunes Teknik- og Miljøudvalg, kan i hvert fald ikke forestille sig, at det vil give problemer.

- Hvis de beboere, der skal se på det til daglig, kan leve med det, må vi andre også kunne, siger Flemming Bonne.

Han roser parterne for deres gensidige imødekommenhed.

- Det er et godt eksempel på, hvad dialog kan føre til, siger Flemming Bonne.

Byggeriet har været lagt på is i lange tider, medens man stredes om blandt andet byggelinie og bebyggelsesprocent.




Kan kommunen acceptere justeringerne er projektet på vej.

Offentliggjort Sidst opdateret