Dømt for vold på pub og skalle mod betjent

Det blev en dyr bytur for den 34-årige Thomas Jørgensen fra Guldborg, da han hidsede sig gevaldigt op under en tur på City Pubben på Østervej i Holeby en aften i starten af februar.

Først kom han i slagsmål med pubbens indehaver, som fik gentagne slag og skub, så han faldt om. Derefter nægtede han at oplyse sit navn, da politiet kom til stedet under en time senere, var han langt fra faldet til ro. Tværtimod.

Det endte så helt galt da han blev anholdt og lagt i håndjern, idet han nikkede en uniformeret betjent en skalle og derefter spyttede ham i hovedet.

De voldelige episoder blev af en domsmandsret mandag bedømt til tre måneders ubetinget fængsel.

Ifølge anklageskriftet var han tiltalt for syv-otte slag mod pubejeren, men domsmandsretten fandt kun at kunne bevise tre slag. Et med flad hånd og to knytnæveslag mens den forurettede pub-ejer lå ned i værtshusslagsmålet.

Efter domsafsigelsen modtog han dommen uden at anke afgørelsen.




34-årig mand fra Guldborg skal tre måneder i fængsel efter vold i Holeby.

Offentliggjort Sidst opdateret