Hjem fra Ishøj med herre-brandert

Bilist havde promille på 2,46.

Offentliggjort Sidst opdateret

En 56 årig mand fra Horslunde tog sig i går en længere køretur, trods det han var fuld og ikke havde noget kørekort.

Politiet fik i nat en anmeldelse om, at manden kørte usikkert på de lollandske landeveje. Da politiet fandt frem til manden, var han nået til Vesterborg.

Han pustede sig til en promille på 2,46. Vagtchefen hos politiet kalder det en herre-brandert og kan samtidigt oplyse, at den 56 årige fortalte, at han faktisk havde kørt hjem i denne tilstand fra Ishøj.

Manden var i forvejen frakendt kørekortet på grund af spirituskørsel.