Københavner ville smugle familie ind

En 25-årig københavner måtte betale en bøde, da han tirsdag aften i Rødbyhavn blev afsløret i et forsøg på at smugle medlemmer af sin irakiske familie ind i landet.

Med i sin personbil havde han en irakisk mand, en kvinde og et barn - ingen af dem havde lovlige indrejsepapirer. Han kunne imidlertid overbevise grænsepolitiet om, at der var tale om familiemedlemmer - dermed er straffen en bøde og ikke fængsel, som det er, når der ikke er tale om familiemedlemmer.

Afhøringer onsdag skal belyse sagen nærmere - herunder om de indsmuglede vil søge dansk asyl.




Med i sin personbil havde han en irakisk mand, en kvinde og et barn - ingen af dem havde lovlige indrejsepapirer.

Offentliggjort Sidst opdateret