Så kom Kirsten Madsens julegave på Østrigstur

Der er ved at være tradition for, at vognmand Kirsten Madsen hvert år til jul får en ny bus. Det vil sige billig er en ny bus ikke for Danmarks eneste kvindelige vognmand uden kørekort.
Madsens Bustrafik, Skovvænget i Nakskov, udskifter hvert år en af firmaets busser. Denne gang kan man konstatere, at nu må busserne ikke blive længere, for så kan de ikke være i garagen. Den nye bus er nemlig 15 cm længere end de andre. Det er førerens sikkerhedszone, der er forlænget. Ved en frontal kolosion betyder det, at forpartiet rykkes 15 cm tilbage.
Den nye bus har EU nummerplader. Madsens Bustrafik har i øvrigt valgt at benytte et fire år gammelt GPS-system slet og ret fordi, det er det bedst fungerende.
En god ting ved den nye bus er, at den er så miljøvenlig, den kan blive.
Som alle busser fra Madsens Bustrafik er den sidste nye også en Setra.
Endelig har bussen en såkaldt bremseassistent. Den reducerer bussens hastighed, hvis bussen kommer for tæt på den forankørende under kolonnekørsel.
Bussen kom til Danmark sidst i november. Tiden siden da er brugt til at indrette den efter Madsens koncept.

Betrækket på sæderne er nøjagtigt det samme i alle firmaets busser. Det øger prisen med 50.000 kr., men det holder sig pænt.
De første 50 passagerer, der har fået glæde af den nye bus, har været på skitur til Østrig. Den næste tur er en koncertrejse til André Riev.

Plads til 50 personer i ny bus

Offentliggjort Sidst opdateret