Skimmelsvamp sender 180 væk: De er begejstrede over løsning

V, SF og Din Stemme fandt den nye løsning for medarbejderne glædelig. Arkivfoto: Anna C. Møhl

Flytningen af de i alt 180 medarbejdere forventes at ske allerede 1. oktober.

Offentliggjort Sidst opdateret

MARIBO/RØDBY: Byrådspolitikerne var på byrådsmødet torsdag begejstrede over, at det er lykkedes at finde en så billig løsning på, hvordan de administrative kvadratmeter i Lolland Kommune kan arealoptimeres. Det vil sige, hvordan man mere meningsfuldt kan samle administrativt ansatte i kommunen på færre kvadratmeter.

Stor flyttekabale går op

Som beskrevet i Folketidende skal 70 medarbejdere i Teknik- og Miljømyndigheden i Fruegade i Rødby, hvor lokalerne er ramt af skimmelsvamp, flyttes til rådhuskomplekset i Jernbanegade i Maribo. Her skal de flytte sammen med 18 medarbejdere fra sektoren Service, Bygninger og Faciliteter, som flytter fra Sundhedscentret på Søndre Boulevard i Maribo.

Til Sundhedscentret i Maribo flytter så 47 medarbejdere fra sektoren Børn, Unge og Familier samt 44 medarbejdere fra Skole- og Dagtilbud. De i alt 91 medarbejdere forlader lokaler i rådhuskomplekset, Jernbanegade 7 i Maribo.

God løsning til en billig penge

Flytningen af de i alt 180 medarbejdere forventes at ske allerede 1. oktober, og kan gøres for blot 1.250.000 kroner.

- Vi synes, det er en god løsning til en billig penge, sagde Henning A. Rasmussen fra Din Stemme.

Vi synes, det er en god løsning til en billig penge.

Henning A. Rasmussen, Din Stemme.

Birthe Lauridsen fra Enhedslisten udtrykte dog blandt andet bekymring over, at hun i Folketidende havde kunnet læse, at medarbejderne ikke havde været inddraget i processen, og at der kunne opstå mangel på parkering ved Sundhedscentret.

Borgmester Holger Schou Rasmussen (S) oplyste, at Økonomi- og Erhvervsudvalget får en orientering om parkeringssituationen på det næstkommende møde.