Udvalgsformand: Rødby og Rødbyhavn må vente på helhedsplan

Offentliggjort Sidst opdateret

RØDBY: - I sin tid var det for at bakke op omkring Købstadshotellet at kommunen satte penge af til områdefornyelse i Rødby. Købsstadshotellet blev aldrig til noget i den form, det var tænkt, og derfor har man arbejdet videre med at se på andre muligheder, siger formanden for klima-, teknik- og miljøudvalget Tine Vinther Clausen (V).

- Det man gør nu, er jeg helt obs på ikke er nok i forhold til, hvad der generelt er behov for i en by som Rødby. Men for at man rigtig kan komme til bunds, bør man arbejde med et endnu støtte set-up for Rødby og Rødbyhavn, ala den indsats som man har haft omkring Nakskov 2030.

Nakskov 2030 skal i mål først

- Jeg tænker, at vi nu skal have Nakskov 2030 i mål. De aktiviteter, der er sat i værk og de yderligere midler der kommer ind der, samt renoveringer med videre fra private viser, at det kan være en vej at gå.

- Vi har fra Venstre derfor også fået skrevet ind i budget 2024, at man skal vurdere på, hvordan man kan se på en generel udvikling i et langsigtet perspektiv for Rødby-Rødbyhavn-Sydkysten, så det lokalområde bliver opdateret og tidssvarende.

- Det bliver ikke noget der kan sættes i gang i morgen, og derfor bakkede jeg også op om at vi på den korte bane ikke gør mere og lagde de resterende penge i kassen. De 1,8 millioner bliver brugt på de indsatser, som Park og Vej har indgået aftale med handelsstanden om, siger Tine Vinther Clausen.