Krimi

Afviste narkokørsel - men test viste noget andet

En 30-årig mand blev onsdag aften stoppet ved færgen i Rødbyhavn og anholdt.

Offentliggjort

En 30-årig udenlandsk mand endte i politiets søgelys af flere årsager, da han onsdag aften blev standset af udlændingekontrolafdelingen i Rødbyhavn.

Manden var netop kørt fra færgen, da han blev vinket ind til siden til kontrol. Ifølge politiets døgnrapport virkede den 30-årige til at være påvirket af stoffer. Han afviste selv, at han skulle have taget ulovlige stoffer, men en narkomestertest gav udslag for cannabis.

Manden blev derfor anholdt og sigtet for kørsel i påvirket tilstand.

Da politiet efterfølgende visiterede ham, dukkede der tre små poser med tilsammen lidt mere end fem gram skunk op - og så blev han også sigtet for overtrædelse af lov om euforiserende stoffer.

Mandens sag er nu forelagt Udlændingestyrelsen med henblik på udvisning, og indtil man får svar derfra, er den 30-årige fortsat anholdt, oplyser politiet.