Trafikken lige nu

DSB aflyser flere togafgange til København efter fejl på sporskifte

Der er ingen prognose for, hvornår der igen kan køre regionaltog mellem Køge og København, oplyser DSB.

DSB har torsdag morgen aflyst flere afgange med regionaltog, der kører mellem København og Køge.

Det skyldes en fejl på et sporskifte ved Ølby, skriver DSB på sin hjemmeside og tilføjer, at Banedanmark ikke har nogen prognose for, hvornår der igen kan køre tog på den berørte strækning.

Aflysningerne gælder for de regionaltog, der normalt kører fra Næstved til Østerport eller Københavns Hovedbanegård. Men togene er altså kun aflyst på strækningen mellem Køge og København.

Her skal man i stedet tage S-tog, skriver DSB.

Mellem Køge og Næstved går der et tog i timen i begge retninger.

/ritzau/