Barfoed forventer vækstpakke i næste uge

De konservatives leder, Lars Barfoed, siger, at de konservative forventer, at der kommer en vækstpakke fra regeringen i næste uge.

Lars Barfoed oplyser, at man i regeringen drøfter, om vækstpakken skal komme i forbindelse med finanslovsforslaget, der kommer på tirsdag.

- Det afgørende vil være at stimulere forbruget. Vi skal sætte gang i omsætningen og boligmarkedet, så befolkningen kan føle sig tryg og får tillid til den økonomiske politik igen, siger Lars Barfoed til DR-Nyheder.

Lederen af Det Konservative Folkeparti proklamerede tidligere onsdag, at han ønsker valg nu for at sparke gang i økonomien.

- Den vigtigste faktor for at få gang i væksten er, at vi får klarhed efter valget, om der er et flertal i Folketinget, der vil gennemføre efterlønsreformen og andre tiltag, siger han til Jyllands-Posten.

Selvom Lars Barfoed understreger, at valgdatoen suverænt er statsministerens afgørelse, så kan den ifølge Barfod "snart ikke trækkes meget længere".

En ny Rambøll-måling viser samtidig, at danskerne betragter dansk økonomi som det absolut vigtigste tema ved det snarlige valg.

/ritzau/

De Konservatives leder puster yderligere til valgilden med forventning om vækstpakke-udspil i næste uge.

Offentliggjort Sidst opdateret