Det er dem der ?fester?, der er ?noget galt med?

Etnografen Torsten Kolind har for Center for Rusmiddelforskning interviewet eleverne og deres forældre i tre niendeklasser i en mindre jysk by om de unges alkoholvaner.

20 procent drikker ikke alkohol, hvilket bekymrer nogle af forældrene, og de opfordrer deres unge til at ?gå til fest?, og Torsten Kolind mener, at de unges afholdenhed kan betyde, at der er ?noget galt?.

Jeg mener modsat, at der er ?noget galt? med dem, der ?fester?!

Mennesker, der indtager mindretalsstandpunkter, bryder ofte nye veje i samfundet, og nogle af verdenshistoriens betydeligste kvinder og mænd var hele livet afholdende fra alkohol.



Henning Sørensen

landsformand for Danmarks Afholds- forening

forfatter

fhv. skraldemand

Villa Pax

Irisvej 17

8500 Grenaa




Offentliggjort Sidst opdateret