Disse politikere har forladt Nye Borgerlige

Offentliggjort Sidst opdateret

Få et overblik over de seks politikere, der har forladt Nye Borgerlige siden seneste valg:

* Mette Thiesen er skiftet til Dansk Folkeparti.

* Mikkel Bjørn er skiftet til Dansk Folkeparti.

* Lars Boje Mathiesen, der en kort overgang sidste år var partiformand, er løsgænger i Folketinget. Han har længe luftet tanker om at stifte et nyt parti, men det er endnu ikke sket.

* Pernille Vermund, partistifter af Nye Borgerlige og tidligere formand for partiet, er skiftet til Liberal Alliance.

* Kim Edberg Andersen er løsgænger, men vil gerne skifte til et andet parti.

* Peter Seier Christensen er løsgænger, men er sygemeldt med stress og har siden fået konstateret kræft.

/ritzau/

Køb et abonnement og få adgang

Allerede abonnent? Log ind her

Digital-abonnement

  • Dagens avis hver dag som e-avis
  • Adgang til alle artikler på folketidende.dk
  • Adgang til arkivet (1873-nu)
  • Adgang til FolketidendePlay
  • Lås op for Folketidende Fordele
Få adgang nu