En del af regningen skal kunne udskydes

Offentliggjort Sidst opdateret

* Regeringen vil gøre det muligt for husholdninger at udskyde en del af betalingen for el, gas og fjernvarme.

* Der sættes et prisloft svarende til priserne sidste efterår. Man skal kunne udskyde den del af regningen, der overstiger loftet.

* Beløbet skal betales tilbage over fem år og vil blive pålagt renter, som skal forhandles med de politiske partier. Regeringen foreslår en rente i omegnen af to procent.

* Regeringen vil også se på, hvordan ordningen kan udvides til at omfatte virksomhederne - også inden for kulturlivet.

Kilde: Finansministeriet.

/ritzau/

Køb et abonnement og få adgang

Allerede abonnent? Log ind her

Digital-abonnement

  • Dagens avis hver dag som e-avis
  • Adgang til alle artikler på folketidende.dk
  • Adgang til arkivet (1873-nu)
  • Adgang til FolketidendePlay
  • Lås op for Folketidende Fordele
Få adgang nu