Enhedslisten: Løkke er en sjov mand

Enhedslisten kritiserer statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) for først at forgylde de rigeste i samfundet for nu at bebude et opgør med politikernes gavementalitet.

- Lars Løkke er en sjov mand, siger Enhedslistens politiske ordfører, Johanne Schmidt-Nielsen, efter statsministerens åbningstale.

- Nu vil han sørme have et opgør med politikernes gavementalitet. Det sker så efter, at han i årevis har ladet gaverne regne ned over alle vennerne i privathospitalerne, erhvervslivet og blandt de rigeste danskere, siger hun.

- Det er da også morsomt at høre Lars Løkke tale om sunde finanser. Manden, som har tømt statskassen ved at uddele milliarder i ufinansierede skattelettelser, og som er ansvarlig for det største budgetunderskud i mange år, siger Enhedslistens politiske ordfører.

- Det sørgelige er jo, at der bag morsomhederne er en virkelighed, hvor helt almindelige danskere nu betaler prisen for Lars Løkkes gaveleg med toppen af Danmark, siger Johanne Schmidt-Nielsen og tilføjer:

- Og prisen betales i form af skolelukninger, fyringer og forringelser for de mennesker, som har mistet deres arbejde

/ritzau/

Enhedslistens politiske ordfører, Johanne Schmidt-Nielsen, ved ikke, om hun skal le eller græde over statsministerens åbningstale.

Offentliggjort Sidst opdateret