Fire ton frø skal plantes ved motorvej

Offentliggjort Sidst opdateret

* Transportminister Thomas Danielsen (V) plantede mandag de første frø på den første strækning insektmotorvej ved E45 mellem Aarhus og Vejle. Der skal her plantes frø langs i alt 60 kilometers motorvejsstrækning.

* Der skal plantes mange frø ved landets første insektmotorvej, cirka fire ton. Blandt planterne, der skal vokse, er knopurt, kongepen, kællingetand, rundbælg, syre, blåhat, høgeurt og hvid okseøje.

* Meningen er at drage erfaringer til yderligere tiltag for biodiversiteten i Danmark langs statsveje.

Kilde: Transportministeriet.

/ritzau/

Køb et abonnement og få adgang

Allerede abonnent? Log ind her

Digital-abonnement

  • Dagens avis hver dag som e-avis
  • Adgang til alle artikler på folketidende.dk
  • Adgang til arkivet (1873-nu)
  • Adgang til FolketidendePlay
  • Lås op for Folketidende Fordele
Få adgang nu