Hertz: Det var en klar fejl at slette klip

- Det var en klar fejl at slette det.

Sådan siger TV2's kanalchef Mikkel Hertz om, at han krævede et omstridt klip med en ophidset statsminister Lars Løkke Rasmussen (V), slettet.

- Hvis jeg stod med det samme valg i dag, ville jeg ikke have bedt om at få den pågældende sekvens slettet, fordi det har kastet et odiøst skær over mine handlinger og motiver. Jeg mener, at både jeg og TV2's nyhedsafdeling ville have stået bedre, hvis jeg ikke havde truffet det valg, siger Mikkel Hertz.

Derimod fastholder han "klippefast", at det var en rigtig beslutning, at optagelsen ikke blev anvendt i TV2 Nyhederne fredag den 8. oktober.

Mens denne beslutning står uantastet, misbruges sletningen til at mistænkeliggøre ham og TV2 Nyhederne som en borgerlig kanal, mener kanalchefen.

- Jeg må erkende, at nogen benytter denne lejlighed til at udstille mig og dermed også TV2 Nyhederne som blå lejesvende. Det er fuldstændig uberettiget, siger Mikkel Hertz.

Spørgsmål: - Hvad kan du gøre for at genoprette samarbejdsforholdet og tilliden mellem medarbejderne og dig?

- Vi har aftalt ikke at referere fra mødet, fordi det var et internt møde. Det var et glimrende møde med rigtig mange gode spørgsmål. Jeg har ikke noget mistillidsforhold til medarbejderne og håber, at det samme gælder den anden vej, siger Mikkel Hertz.

/ritzau/

TV2s kanalchef Mikkel Hertz fortryder, at han krævede et klip med statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) slettet, da det kaster et odiøst skær over ham og TV2.

Offentliggjort Sidst opdateret