Løkke laver nyt regeringsgrundlag

Danmark fik tirsdag en ny regering, og onsdag kommer et nyt regeringsgrundlag.

- Det er sat et helt nyt hold, der afspejler, at det er nye tider i Danmark. Nye tider kalder på nye politiske svar, og dem giver vi i morgen. Regeringen bliver samlet i morgen tidlig, hvor de nye ministre får meget præcis information om, hvad det er for mål og arbejdsopgaver, de skal tage hul på, siger statsminister Lars Løkke Rasmussen (V).

Sammen med udenrigsminister Lene Espersen (K) og andre topfolk fra de to regeringspartier har Lars Løkke Rasmussen arbejdet på det nye regeringsgrundlag gennem længere tid.

- Det arbejdsgrundlag, som udenrigsministeren og jeg præsenterer for regeringen i morgen, er et arbejdsgrundlag, som vi har brugt en hel del tid på at lave over de sidste mange uge, siger Lars Løkke Rasmussen.

/ritzau/

Danmark har fået en helt ny regering, siger statsminister Lars Løkke Rasmussen. Onsdag kommer så et helt nyt regeringsgrundlag.

Offentliggjort Sidst opdateret