Løkke ser irsk ja som godt nyt

Den danske statsminister Lars Løkke Rasmussen er begejstret for, at Irland i dag har stemt ja til Lissabon-traktaten.

Han mener, det bringer traktatens reelle ikrafttræden meget nærmere, da det nu kun er Polen og Tjekkiet, som mangler at ratificere traktaten. Og det er godt nyt for Danmark og Europa, lyder det.

- Lissabon-traktaten sikrer et mere demokratisk, åbent og handlekraftigt EU. Det er afgørende i en tid, hvor Europa og resten af verden skal håndtere store udfordringer som bekæmpelse af klimaforandringer og samtidig skabe fornyet vækst og nye arbejdspladser, siger statsministeren i en pressemeddelelse.

/ritzau/

Statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) er glad for det irske ja til Lissabon-traktaten, som han mener er første skridt mod et stærkere EU.

Offentliggjort Sidst opdateret