Militæret skal spare tre milliarder kroner

Militæret skal spare knap tre milliarder kroner, fastslår forsvarsminister Gitte Lillelund Bech (V), efter at der har været forskellige tal fremme om, hvor meget der skal skæres.

- Vi står over for en udfordring om at finde knap tre milliarder kroner ud af 100 milliarder, og det kan godt lade sig gøre, siger ministeren efter dagens indledende sparemøde med partierne i forsvarsforliget.

Hun beskriver mødet som konstruktivt.

- Jeg er helt sikker på, at vi får lavet en implementeringsplan inden den 1. juli, siger hun.

Der bliver ikke lagt op til at spare på antallet af danske soldater i udlandet.

- Vi budgetterer med, at der er de internationale operationer, som er i dag, for eksempel i Afghanistan og Libanon, siger Gitte Lillelund Bech.

/ritzau/

Forsvarsminister Gitte Lillelund Bech er sikker på, at forligspartierne nok skal finde knap tre milliarder kroner at spare på militæret inden 1. juli.

Offentliggjort Sidst opdateret