Politiet rykker ud i stor bandeaktion

Politiet slog til onsdag ved en større aktion mod bandemiljøet i København og omegn. Der er flere anholdte og beslaglagte skydevåben, oplyser politiinspektør Magnus Andresen, leder af politiets særlige bandeenhed, Task Force Øst, til TV2 News

- Vi har været i gang siden klokken fem, og det er en aktion, som retter sig specielt mod at finde skydevåben, siger Magnus Andresen.

Politiet slog blandt andet til i Tingbjerg og Bagsværd-bydelen Værebroparken, der har været plaget af bandeuroligheder den seneste tid. Omkring 30 spredte adresser har været besøgt, oplyser politiet.

Ved ransagningerne var der fokus på skydevåben, og der var bonus flere steder.

- Vi har fundet seks-syv skydevåben og en del andre tyvekoster. Vi har også flere anholdte, siger Magnus Andresen.

Task Force Øst, der ledte aktionen, havde ifølge ekstrabladet.dk støtte fra en lang række politikredse på Sjælland samt fra Rigspolitiets Nationale Efterforskningscenter (NEC).

/ritzau/

Klokken fem onsdag morgen slog politiet til i en aktion mod bandemiljøet i København. Der er flere anholdte.

Offentliggjort Sidst opdateret