Regeringen holder pressemøde om kommende politisk sæson

Tilbage i marts holdt de tre partiledere i regeringen pressemøde om Forsvaret i Statsministeriet. Onsdag indtager de igen Spejlsalen for at fortælle om den kommende politiske sæson. (Arkivfoto).

Klokken 12.30 er der pressemøde med de tre partiledere i regeringen om den kommende politiske sæson

Offentliggjort Sidst opdateret

Regeringen holder pressemøde onsdag klokken 12.30 om "den kommende politiske sæson".

Det skriver Statsministeriet i en pressemeddelelse.

På pressemødet deltager statsminister Mette Frederiksen (S), forsvarsminister Troels Lund Poulsen (V) og udenrigsminister Lars Løkke Rasmussen (M).

Pressemødet afholdes i Spejlsalen i Statsministeriet.

Ifølge en række danske medier vil regeringen på pressemødet også løfte sløret for flere nye ministerier, der skal oprettes som led i en ventet ministerrokade denne uge.

DR og Berlingske skriver onsdag morgen, at der kommer tre nye ministerier. Det indebærer, at der skal findes en europaminister, en beredskabsminister og en ny grøn minister, der får ansvar for at implementere den grønne trepart.

Ifølge begge medier vil den egentlige ministerrokade med navne på de nye ministre dog ikke blive annonceret på pressemødet onsdag.

DR skriver videre, at det også forventes, at Danmarks næste EU-kommissær præsenteres onsdag. Der er deadline for udpegelsen fredag.

/ritzau/