Thorning skal snakke Syrien med Ban Ki-moon

Statsminister Helle Thorning-Schmidt (S) mødes torsdag formiddag med FN?s generalsekretær, Ban Ki-moon, som er i Danmark for at deltage i åbningen af den nye FN-by i København.

Offentliggjort Sidst opdateret

Statsministeren og generalsekretæren vil blandt andet drøfte en række aktuelle internationale spørgsmål - herunder situationen i Syrien og Afghanistan.

Derudover skal de snakke om åbningen af den nye FN-by i København og generalsekretærens globale uddannelsesinitiativ, det såkaldte Global Education First Initiative, som statsministeren er blevet udpeget som fortaler for.

Efter mødet deltager statsministeren og FNs generalsekretær i åbningen af den nye FN-by i København.

/ritzau/