Arnesen falder dybere i historisk dybt hul

Nedturen for Hamburger SV og klubbens danske sportschef, Frank Arnesen, blev endnu dybere, da holdet lørdag tabte 0-1 til Borussia Mönchengladbach i Bundesligaen.

Dermed er Hamburger SV oppe på 13 kampe i træk uden sejr i den tyske liga, og det er rekord siden sæsonen 1966-67, hvor klubben spillede 14 kampe uden sejr.

Nederlaget betyder, at HSV gror fast til bunden, hvor holdet ligger sidst med kun et point efter seks kampe, mens Mönchengladbach avancerer til andenpladsen med 13 point, samme antal som førerholdet Werder Bremen.

HSV's pressede træner Michael Oenning forsøgte med en dobbelt udskiftning efter knap en time, men svaret blev stik modsat det ønskede.

10 minutter senere bragte Mönchengladbach sig foran 1-0.

Mens krisen i Hamburg fortsætter, kunne Ståle Solbakken juble fra sit trænersæde i FC Köln, hvor han tog et stort skridt på vej mod lysere tider.

Efter en tung start i FC Köln fik den tidligere FCK-træner lørdag en sejr på 4-1 over Leverkusen efter en overbevisende indsats over 90 minutter.

FC Köln lagde hårdt pres på hjemmeholdet Leverkusen fra kampens start.

Det gav bonus kort før pausen, da den tyske landsholdsspiller Lukas Podolski bragede gennem Leverkusens forsvar og spillede Milivoje Novakovic helt fri til scoring, 1-0 til FC Köln.

I starten af anden halvleg lavede Podolski to hurtige mål, og dermed var kampen reelt afgjort.

Leverkusen fik dog en reducering ved Simon Rolfes, men i overtiden lukkede Mato Jajalo kampen til Köln-sejr på 4-1 efter oplæg fra Podolski.

Fredag aften spillede William Kvist hele kampen for Stuttgart, som vandt 2-1 over Freiburg i den tyske Bundesliga.

Den tidligere FCK-spiller indkasserede et gult kort tidligt i kampen efter en sen tackling mod Oliver Barth.

/ritzau/

Hamburger SV hænger fast i bunden af Bundesligaen efter nyt nederlag, mens Ståle Solbakken stråler i FC Köln.

Offentliggjort Sidst opdateret