Azarenka slår Serena Williams i lang tresæts-gyser

Hviderusseren Victoria Azarenka tog de kvindelige tennisspilleres største skalp søndag med en sejr over verdensranglistens nummer et, Serena Williams, i Cincinnati Masters.

Offentliggjort Sidst opdateret

Den topseedede amerikaner vandt ellers første sæt overlegent 6-2, men derefter overtog Azarenka styringen af opgøret og vandt andet sæt med samme cifre. Tredje sæt blev afgjort på tiebreak, som Azarenka vandt 8-6.

Spillerne var på banen i to timer og 30 minutter. Det er kun tredje gang i 15 forsøg, at Azarenka besejrer den 31-årige amerikaner.

Serena Williams har vundet stort set samtlige titler i sporten, blandt andet 16 grand slam-turneringer, men turneringen i Cincinnati i Ohio har hun aldrig triumferet i.

Det er første gang, at Azarenka vinder Cincinnati Masters, og hendes tredje turneringssejr i år. Dermed er karrieretotalen oppe på 17 sejre. Serena Williams er noteret for otte turneringssejre i år.

I 2012 vandt kineseren Li Na, som i dette års udgave blev stoppet i semifinalen. Caroline Wozniacki blev slået ud af Azarenka i kvartfinalen.

/ritzau/