Badminton-oprykkere fortsætter med trænerteam

Ønslev-Eskilstrup Badminton klub, ØEBK, har denne sæson et team på fire trænere, hvilket har været en succes, der sportsligt har resulteret i oprykning i Danmarksserien. Derfor kan det ikke overraske, at ØEBK er gået efter også at have et trænerteam næste sæson.

Og det er netop blevet en kendsgerning, men det bliver ikke med fire trænere, men med to, måske tre trænere. Thomas Wiell, der har hovedansvaret denne sæson, fortsætter som førstetræner, og den anden bærende kraft bliver ligesom i indeværende sæson Søren Jensen.

- Vi arbejder også på at tilknytte Keld Waldstrøm som en del af teamet, men dette er ikke helt på plads endnu, fortæller formand Morten Romme.

Formanden understreger, at såvel bestyrelsen som spillerne er meget glade for denne løsning, der er blevet præsenteret på et spillermøde. Formand Morten Romme og Martin Hansen, der begge er en del af teamet denne sæson, har ikke overskud til trænergerningen næste sæson, hvorfor de stopper som trænere.

- Thomas og Søren er to rigtig gode trænere på hver deres måde, og de supplerer hinanden særdeles godt. Og da vi kunne se et team med disse to formentlig suppleret med Keld Waldstrøm, kunne vi ikke takke nej. Det bliver et meget stækt team igen næste sæson, lover Morten Romme.

Trænerteamet havde et mål om oprykning til Danmarkserien i denne sæson - og det lykkedes i weekenden - en spillerunde før afslutningen.

- Det er fem sæsoner siden, at Lolland Falster har været repræsenteret i Danmarkserien, så det er på tide, at kredsen atter har et hold med, mener Morten Romme.

Trænerne lægger ikke skjul på, at de glæder sig til at arbejde for en trup, der skal spille i Danmarksserien.

- Det giver bare ekstra meget blod på tanden, siger de to trænere samstemmende.
I anledning af oprykningen inviterer ØEBK til oprykningsfest lørdag 27. marts klokken 14 i Eskilstrup-Hallen, hvor ØEBK tager imod Team Roskilde i den sidste kamp i denne sæson.

- Klubben er vært ved kaffe, te, kage og frugt - og naturligvis håber på rigtig stor opbakning denne lørdag, siger Morten Romme.

Foto: Thomas Wiell (tv) fortsætter som spillende hovedtræner i ØEBK i næste sæson, hvor ØEBK skal spille i Danmarksserien. Foto: Anders Knudsen

Succesrig træner-kvartet bliver til en duo eller trio

Offentliggjort Sidst opdateret