Breschel valgte Rabobank

En af de bedste danske cykelryttere skal fremover køre for et udenlandsk hold. Det drejer sig Matti Breschel, der forlader Team Saxo Bank og holdejer Bjarne Riis for fremover at køre for det hollandske mandskab Rabobank.

Skiftet har været en offentlig hemmelighed siden Tour de France, men mandag blev skiftet bekræftet.

- Det har været en rigtig svær beslutning. Det har det. Og det er vemodigt. For Saxo Bank, det er jo med hjertet, siger Matti Breschel til tv2.dk

Hos Rabobank skal Matti Breschel være et trumfkort i klassikerløbene i foråret. Og på det nye hold er der fri bane for Breschel til at køre sin chance, mens han på Team Saxo Bank har måttet stå i skyggen af Fabian Cancellara, der har domineret brostensløbene i de seneste sæsoner.

Matti Breschel kom til Bjarne Riis' hold i 2005, og er den seneste i rækken af ryttere, der forlader holdejeren ved årsskiftet.

Tidligere har Fränk og Andy Schleck annonceret deres afgang, og Jakob Fuglsang ventes af følge de to brødre til et nystartet mandskab i Luxembourg. Også nuværende Saxo Bank-ryttere som Jens Voigt og Stuart O'Grady meldes til det nye storhold.

/ritzau/

Matti Breschel fortsætter sin karriere hos det hollandske hold Rabobank. Dermed slutter fem års samarbejde med Bjarne Riis.

Offentliggjort Sidst opdateret