BSV kommer fra Barcelona-møde uden store skrammer

Det blev til det forventede nederlag til Bjerringbro-Silkeborg i den første Champions League-ottendedelsfinale mod Barcelona, men det blev ikke så stort, som man kunne have frygtet.

Offentliggjort Sidst opdateret

26-32 endte BSV med at tabe efter en kamp, hvor midtjyderne sagtens kunne være sin indsats bekendt, og hvor niveauforskellen mellem de to hold ikke var alt for stor.

Bjerringbro-Silkeborgs chance bestod først og fremmest i at få udnyttet kontrafasen og få scoret de nemme mål, inden Barcelona fik forsvaret på plads.

Det lykkedes også en stor del af vejen i begyndelsen af kampen, der foregik i et højt tempo, hvor den ene scoring blev afløst af et hurtigt kontraløb ned i den anden ende.

På den måde formåede hjemmeholdet at følge med Barcelona det meste af første halvleg, hvor det blandt andet lykkedes at reducere hviderusseren Siarhei Rutenka til statist.

Det gik dog galt mod slutningen af de første 30 minutter, hvor danske Jesper Nøddesbo med tre scoringer var med til at skabe det 15-12-forspring, som udeholdet gik til pausen med.

BSV fortsatte sit koncept i anden halvleg og det med en vis succes. Barcelona blev holdt i kort snor og fik aldrig stukket afgørende af før til allersidst.

Det skyldtes ikke mindst målmand Jannick Green, der spillede en god kamp og var sit holds bedste mand.

Med et seksmålsnederlag er det nok utopisk at tro, at det skulle kunne lade sig gøre at spille sig videre til kvartfinalen i returkampen i Barcelona, der spilles i næste weekend.

/ritzau/