BSV var ikke på niveau med kyniske polakker

De ni måls forskel, som resultattavlen viste efter Bjerringbro-Silkeborgs 25-34-nederlag til polske Vive Targi Kielce i mændenes Champions League i håndbold, var ganske sigende for styrkeforholdet mellem de to klubber.

Offentliggjort Sidst opdateret

I hvert fald mener BSV-træner Carsten Albrektsen ikke, at man kan pille ret meget med gæsternes klare sejr.

- De chancer, man spiller sig frem til, skal man behandle bedre og med mere kynisme, end vi gjorde i dag. Det er forskellen på et europæisk topmandskab og et dansk tophold, og det var også forskellen i dag.

- Vi spillede for naivt og valgte de forkerte tidspunkter at slutte af på. Og så manglede kvaliteten i afslutningerne, siger Albrektsen.

Han måtte se sit hold være bagud 11-18 ved pausen, og derfra var der ikke rigtigt så megen tvivl om udfaldet.

- Jeg er ærgerlig over, at vi kom så dårligt ud af første halvleg og ville meget gerne have vundet anden halvleg, men det lykkedes heller ikke.

- Der er ikke så meget at indvende. Vi må konstatere, at der er lang vej op endnu, siger træneren.

Landsholdsplaymaker Rasmus Lauge har også svært ved at brokke sig over det klare nederlag.

- De var ni mål bedre end os, længere er den ikke. Vi havde chancerne til at åbne kampen op, men brændte dem, og så lå den hurtigt nede i den anden ende. Det er uacceptabelt, siger Lauge.

Bjerringbro-Silkeborg holder nu pause i Champions League indtil februar, hvor de sidste tre gruppekampe spilles.

/ritzau/