Bundesliga-vanvid: Syv mål i en halvleg

Seks gange blafrede målnettet inden slutfløjtet, og føringen nåede inden slutfløjtet at skifte flere gange undervejs.

Det endte dog uafgjort 4-4, og dermed er Dortmund nu oppe på 22 kampe i træk uden nederlag.

Det lignede dog et nederlag, da Stuttgart med tre mål på otte minutter - her af to af Julian Scheiber - bragte sig på vinderkurs med en 3-2-føring.

To sene scoringer af Dortmund vendte dog kampen igen, inden Christian Gentner med et mål i overtiden alligevel sikrede Stuttgart det ene point.

Dortmund sad ellers suverænt på kampens første time. Med et massivt pres langt oppe på banen blev Stuttgart trykket i bund på egen banehalvdel, og hjemmeholdet vadede i chancer.

Kun to af dem blev dog udnyttet. Først ved Shinji Kagawa i første halvleg, og siden øgede Jakub Blaszczykowski kort efter pausen.

Gæsterne lignede på det tidspunkt et hold, der allerede havde stemplet ud, men Vedad Ibisevic' reducering til 1-2 i det 72. minut satte åbenbart gang i holdkammeraterne.

William Kvist spillede en godkendt kamp på Stuttgarts midtbane og havde et giftigt forsøg fra distancen, som dog ramte indersiden af stolpen og røg tilbage i spil.

Dortmund øgede sin føring i spidsen af tabellen til seks point, men Bayern München kan hale noget af det tabte tilbage mod Nürnberg lørdag.

/ritzau/

Foto: Patrik Stollarz /Scanpix

Det lignede længe en forudsigelig hjemmesejr, da Dortmund tog imod VfB Stuttgart i den tyske Bundesliga fredag aften, men med tyve minutter igen eksploderede kampen.

Offentliggjort Sidst opdateret