Clijsters forsvarer rivalen Wozniacki

Det er bestemt ikke ufortjent, at Caroline Wozniacki topper verdensranglisten, selvom danskeren endnu mangler at vinde en grand slam-titel.

Sådan lyder meldingen fra den tidligere verdensetter og en af Wozniackis største rivaler, belgiske Kim Clijsters.

- Caroline er den spiller, som uden sammenligning har været mest konstant. Hun har været skadefri og spillet mange turneringer, men har også gjort det godt i de turneringer, siger Clijsters ifølge AFP.

- Hun fortjener at være deroppe. Når hun møder Serena Williams eller mig, har hun en dårlig statistik mod os, men når det kommer til stykket, er det lige meget.

- For at blive verdensetter skal du have de kvaliteter, hun har. Det er at være konstant og at holde gennem en hel sæson, fortæller Clijsters.

Hun kender alt til det at være nummer et i verden uden at have vundet en grand slam-titel først.

Clijsters blev første gang verdensetter i 2003. Men det var to år før, at hun sikrede sig US Open-titlen og dermed den første grand slam-triumf.

Belgieren er forsvarende mester i den igangværende grand slam-turnering Australian Open, hvor hun onsdag spillede sig videre til tredje runde med en sikker sejr på 6-0, 6-1 over franske Stephanie Foretz Gacon.

Også Wozniacki er klar til tredje runde.

/ritzau/

Caroline Wozniacki er fortjent verdensetter, mener Kim Clijsters - en af danskerens største rivaler.

Offentliggjort Sidst opdateret