Dansk NHL-målmand ser nederlag fra bænken

Den danske ishockeymålmand Frederik Andersen havde erobret startpladsen fra NHL-stjernen Jonas Hiller i Anaheims første seks slutspilskampe i april.

Offentliggjort Sidst opdateret

Natten til søndag måtte han til gengæld sidde på bænken, da Anaheim tog hul på kvartfinaleserien mod lokalrivalerne fra Los Angeles Kings.

Gæsterne fra Los Angeles vandt kampen med 3-2 efter overtid. Som i de øvrige slutspilskampe i NHL, spiller holdene bedst af syv, så serien er først slut, når det ene hold har vundet fire kampe.

Holdene spiller igen i Anaheim mandag.

Tidligere lørdag aften vandt Boston med 5-3 over Lars Ellers Montreal Canadiens. Canadierne fra Montreal førte ellers med 3-1 til midt i tredje periode. Bostons sejr betød, at der i den serie nu står 1-1 i kampe.

Peter Regin har endnu ikke været på isen for Chicago i slutspillet. Chicago fører 1-0 mod Minnesota - anden kamp spilles natten til mandag.

Danmarks landstræner Jan Karlsson udtog lørdag sin endelige trup til VM i Hviderusland, som begynder i næste weekend. Han holder en enkelt plads åben i tilfælde af, at en af de tre danskere fra NHL-slutspillet skulle blive slået ud og kan nå med.

/ritzau/