Dansk stregspiller forlænger sin aftale i fransk storklub

Henrik Toft Hansen var med på holdet, da Danmark vandt sølv ved OL i Tokyo. Foto: Franck Fife/Ritzau Scanpix

Henrik Toft Hansen fortsætter i Paris Saint-Germain frem til sommeren 2023, oplyser klubben.

Offentliggjort Sidst opdateret

Henrik Toft-Hansen tager en tørn mere i den franske storklub Paris Saint-Germain.

Den danske håndboldspiller har således underskrevet en ny aftale med klubben, så de to parter nu har papir på hinanden frem til sommeren 2023.

Det oplyser PSG på sin hjemmeside.

- Jeg har chancen for at udvikle mig i en af de største klubber i verden, hvor vi går efter store resultater i alle turneringer.

- Jeg stræber derfor efter at bidrage med mine kvaliteter til denne talentfulde gruppe af spillere, siger Henrik Toft Hansen.

34-årige Henrik Toft Hansen har været i PSG siden sommeren 2018 og har siden spillet 114 kampe for den franske hovedstadsklub.

Præstationerne har overbevist Jean-Claude Blanc, der er direktør i klubben.

- Henrik har altid udvist en upåklagelig tilgang til tingene på og uden for banen.

- Han er en drivkraft i truppen, og hans samspil med de øvrige spillere har overbevist os om, at han skal fortsætte sin karriere i PSG's farver, siger han.

Henrik Toft Hansen har tidligere i karrieren spillet for blandt andre Flensburg-Handewitt, HSV Hamburg, Bjerringbro-Silkeborg, AG København og Aalborg Håndbold.

Han har optrådt 140 gange for det danske A-landshold. Han var blandt andet med til at vinde OL-guld i 2016 og VM-guld i 2019.