DBU ansætter Turbo-Bent som ny U/19-landstræner

Dansk Boldspil-Union (DBU) har ansat Bent Christensen - også kendt som Turbo-Bent - som ny U/19-landstræner. Bent Christensen kommer fra et job som assistenttræner i Brøndby.

Offentliggjort Sidst opdateret

DBU bekræftede mandag aften, at U/19-landstræner Thomas Frank bliver fritstillet for at kunne tiltræde stillingen som cheftræner i Brøndby med øjeblikkelig virkning.

Det sker efter, Brøndby har headhuntet Thomas Frank til stillingen med tiltrædelse under hans kontraktperiode med DBU.

- Jeg synes, det er spændende at arbejde med de unge spillere.

- Jeg var meget glad for mit arbejde som ansvarlig for Brøndbys U/19-hold, og det gav mig også mulighed for at arbejde med omkring ungdomslandsholdene, siger Bent Christensen til DBU's hjemmeside.

Den tidligere topangriber har en præference for arbejdet med talenterne.

- Mit kendskab til DBU's arbejde med talentudviklingen og ungdomslandsholdene var inspirerende, og arbejdet med de største danske fodboldtalenter er den ene af de to årsager til, at jeg har været interesseret i en stilling i fodboldforbundet.

- Den anden årsag er deltagelsen i landstrænergruppen, hvor jeg ser meget frem til dialogen og den faglige sparring og inputs. Det virker som en utrolig spændende stilling, lyder det fra Bent Christensen.

Hos DBU er man glade for den nyansatte træner på U/19-landsholdet.

- Vi får en træner ind, som har spillet på højeste niveau, som er uddannet på højeste niveau, og som har haft succes som træner på både seniorniveau og med talentudvikling med Brøndbys U/19-hold, inden han blev hentet op til superligaholdet, hvor han har bygget yderligere på.

- Vi får en træner ind, som er ambitiøs og seriøs, og som qua sin indsigt kan være med til at rykke den danske talentudvikling endnu et step videre, forklarer elitechef i DBU, John Helt.

/ritzau/