EHF-betalinger til fem danske CL-deltagere

Offentliggjort Sidst opdateret

Der har i denne sæson været fem danske deltagere i Champions League. Her er et overblik over, hvor mange penge de hver især har modtaget fra Det Europæiske Håndboldforbund (EHF) i bonusser fraregnet tilmeldingsgebyrer (entry fees) for deres deltagelse på forskellige stadier af turneringen.

Team Esbjerg og Odense mangler at spille returkamp i kvartfinalerne.

Aalborg Håndbold:

Gruppespillet: 1.043.000.

Pointbonus: 707.750.

Andenplads i gruppespil: 149.000.

Kvartfinaler: 149.000.

Pointbonus: 104.300.

Samlede entry fees: -74.500.

I alt: 2.078.550.

* Aalborg har kvalificeret sig til Final 4 og er som minimum sikret en fjerdeplads, hvilket sikrer klubben 558.750 kroner i præmiepenge fraregnet en entry fee på 37.250 kroner.

 

GOG:

Gruppespillet: 1.043.000.

Pointbonus: 484.250.

Playoff-plads: 74.500.

Samlede entry fees: -67.050.

I alt: 1.534.700.

 

Team Esbjerg:

Gruppespillet: 521.500.

Pointbonus: 245.850.

Andenplads i gruppespil: 74.500.

Kvartfinaler: 74.500.

Pointbonus før returkamp: 37.250.

Entry fees: -39.075.

I alt: 914.525.

 

Odense Håndbold:

Gruppespillet: 521.500.

Pointbonus: 234.675

Andenplads i gruppespil: 74.500.

Kvartfinaler: 74.500.

Ingen pointbonus før returkamp.

Entry fees: -39.075.

I alt: 866.100.

 

Ikast:

Gruppespillet: 521.500.

Pointbonus: 234.675.

Playoff-plads: 37.250.

Pointbonus i playoff: 14.900.

Entry fees: -55.800.

I alt: 752.525.

/ritzau/

Køb et abonnement og få adgang

Allerede abonnent? Log ind her

Digital-abonnement

  • Dagens avis hver dag som e-avis
  • Adgang til alle artikler på folketidende.dk
  • Adgang til arkivet (1873-nu)
  • Adgang til FolketidendePlay
  • Lås op for Folketidende Fordele
Få adgang nu