Engelsk VM-kvartfinale er ikke nok for City-stjerne

Raheem Sterling er optimistisk før VM, selv om England har skuffet ved de seneste slutrunder. Foto: Paul Ellis/arkiv/Ritzau Scanpix

Raheem Sterling er ikke skræmt af Englands seneste slutrundefiaskoer og vil blandt de fire bedste ved VM.

Offentliggjort Sidst opdateret

Raheem Sterling var ikke født, da Englands fodboldlandshold i 1990 senest nåede blandt de fire bedste ved en VM-slutrunde.

Trods englændernes dårlige indsats ved de seneste slutrunder er Manchester City-stjernen optimistisk før VM i Rusland, der begynder 14. juni. Faktisk så meget, at han tiltror England en plads i semifinalerne.

- Jeg kommer ikke her for at tilbringe fire, fem, seks uger af mit liv og siger; "lad os se, hvad der sker, og forhåbentlig kommer vi videre til ottendedelsfinalerne", siger Raheem Sterling ifølge nyhedsbureauet Reuters.

- Vi har 23 virkelig gode spillere, og vi har mentaliteten til at sige, at vi vinder de kampe, og hvad kan stoppe os?

- Hvis 23 spillere ønsker at vinde, så har 23 spillere den mentalitet. En kvartfinale vil slet ikke være godt nok, fordi vi vil vinde, siger han.

23-årige Raheem Sterling var selv med ved den seneste VM-slutrunde i Brasilien for fire år siden, hvor England floppede og røg ud efter det indledende gruppespil.

Englænderne hentede kun et point og sluttede sidst i gruppen efter Costa Rica, Uruguay og Italien.

Meget bedre gik det ikke ved EM i Frankrig for to år siden, hvor offensivspilleren også var med.

Efter at have skramlet sig videre fra gruppespillet tabte England sensationelt 1-2 til Island i ottendedelsfinalen.

Englands daværende landstræner, Roy Hodgson, trådte omgående tilbage efter fiaskoen mod islændingene.

Det engelske hold er ved årets VM havnet i gruppe G, hvor Belgien, Panama og Tunesien er modstanderne. De to bedste hold går videre til ottendedelsfinalerne.

England indleder VM 18. juni med kampen mod Tunesien i Volgograd.