Esbjergs bundhold må undvære anføreren resten af året

Esbjergs Jeppe Andersen blev skadet 20. september. Først i denne uge blev han opereret. Nu venter der tre måneders pause for Esbjerg-anføreren. Foto: Polfoto/Holte Christer

Anfører Jeppe Andersens knæskade er værre end ventet, og der venter ham tre måneders pause.

Offentliggjort Sidst opdateret

Esbjergs bundhold i Alka Superligaen må undvære holdets anfører resten af året.

Midtbanespilleren Jeppe Andersen har været ude med en knæskade i halvanden måned. Onsdag blev han opereret.

- Jeppes bruskskade var af et omfang, som nødvendiggjorde en mikrofrakturering - boring af små huller i knoglen - for at fremme helingen af knæet.

- Dermed bliver hans pause af noget længere varighed, end vi havde håbet, siger fysioterapeut Søren Møller Kristensen til Esbjergs hjemmeside.

23-årige Jeppe Andersen blev i august gjort til anfører, efter at Colin Todd var tiltrådt som cheftræner.

Midtbanespilleren blev skadet 20. september i et opgør mod Silkeborg. Andersen er tidligere blevet korsbåndsopereret i knæet.

Ligesom Jeppe Andersen er højrebacken Nikolaj Hagelskjær ude i tre måneder. Hagelskjær står også over for en knæoperation.

Andre steder lysner det på skadesfronten for Colin Todd, der har Jesper Lauridsen, Kevin Mensah og Ryan Johnson Laursen tilbage i truppen efter landsholdspausen.

Esbjerg er bundprop i Superligaen med 11 point efter 16 spillerunder.