FAKTA: De seneste ti års medaljetagere i Superligaen

Sådan så det ud, da FCK i maj 2017 fejrede mesterskabet. (Arkivfoto). Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix

FCK er dansk mester, FCM får sølv, mens Silkeborg tager bronze. Det er FCK's femte DM-titel på ti år.

Offentliggjort Sidst opdateret

Fire forskellige klubber har vundet Superligaen de seneste ti år, mens 11 forskellige klubber har prøvet at hente en medalje i perioden.

Her er en oversigt over medaljetagerne de seneste ti år:

* 2021/22:

Guld: FC København.

Sølv: FC Midtjylland.

Bronze: Silkeborg IF.

* 2020/21:

Guld: Brøndby.

Sølv: FC Midtjylland.

Bronze: FC København.

* 2019/20:

Guld: FC Midtjylland.

Sølv: FC København.

Bronze: AGF.

* 2018/19:

Guld: FC København.

Sølv: FC Midtjylland.

Bronze: Esbjerg fB.

* 2017/18:

Guld: FC Midtjylland.

Sølv: Brøndby IF.

Bronze: FC Nordsjælland.

* 2016/17:

Guld: FC København.

Sølv: Brøndby IF.

Bronze: Lyngby BK.

* 2015/16

Guld: FC København.

Sølv: Sønderjyske.

Bronze: FC Midtjylland.

* 2014/15:

Guld: FC Midtjylland.

Sølv: FC København.

Bronze: Brøndby IF.

* 2013/14

Guld: AaB.

Sølv: FC København.

Bronze: FC Midtjylland.

* 2012/13:

Guld: FC København.

Sølv: FC Nordsjælland.

Bronze: Randers FC.

Kilder: Dansk Boldspil-Union (DBU) og Transfermarkt.

/ritzau/