FC København henter Santander-afløser hos ligarival

Martin Pusic spiller resten af denne sæson i FC København. Foto: /ritzau/Dresling Jens/arkiv

Angriberen Martin Pusic skifter til FC København på en kontrakt, der gælder frem til næste sommer.

Offentliggjort Sidst opdateret

FC København har fundet erstatningen for Federico Santander, der er skadet i resten af efterårssæsonen.

Valget er faldet på FC Midtjyllands Martin Pusic, som har fået kontrakt i hovedstadsklubben indtil sommeren 2018.

- Efter Federicos skade har det været nødvendigt for os at supplere truppen med en angriber mere.

- Det betyder også, at vi så har en angriber ekstra i foråret 2018, siger FC Københavns træner og manager, Ståle Solbakken, til klubbens hjemmeside.

Martin Pusic gjorde sit indtog i dansk fodbold i vinteren 2014 og havde indledningsvis stor succes som målskytte i først Esbjerg og siden FC Midtjylland.

Siden røg han ud på et sidespor i det midtjyske, der i foråret udlejede ham til Sparta Rotterdam i Holland.

- Vi kender Pusic godt fra hans tid i Esbjerg og FC Midtjylland og ved, at vi får en "proven goalscorer" i Superligaen. Vi har også set hans kampe i Holland mens han har været udlejet, hvor han har gjort det fint.

- Nu skal han bruge lidt tid på at komme op i gear her, men vi ser frem til at arbejde sammen med ham, lyder det fra Ståle Solbakken.

29-årige Pusic er østriger med kroatiske rødder og er vidt berejst i fodboldverdenen. FC København bliver således hans 12. klub som professionel.

- Det er en stor mulighed for mig. Jeg kommer til den største klub, jeg har spillet i hidtil i min karriere. Og jeg ser frem til en spændende tid i en klub, der vil vinde mesterskabet hvert år og også spiller i Europa.

- Jeg kender selvfølgelig den danske Superliga, og jeg kender mine egne kvaliteter. FCK spiller en offensiv form for fodbold, som passer godt til mig, siger Martin Pusic.

Den nye FCK-angriber er noteret for 37 mål i 82 kampe i den bedste danske fodboldrække.