FCK sælger teenager til italiensk storklub

FC København har solgt midtbanetalentet Silas Andersen til Inter, der i sidste sæson blev italiensk mester.

Offentliggjort Sidst opdateret

FC København har solgt den 18-årige midtbanespiller Silas Andersen til den italienske storklub Inter.

Det oplyser FCK fredag på klubbens hjemmeside.

Teenageren har ikke været en del af førsteholdstruppen i FCK. Alligevel har Inter set et potentiale i den unge midtbanespiller, der i sidste sæson slog sine folder på FCK's U17- og U19-hold.

- Det er en del af vores strategi, at vi også nogle gange sender dygtige unge spillere afsted til andre lande, ligesom det sker med nogle af vores førsteholdsspillere, siger sportsdirektør Peter Christiansen til klubbens hjemmeside.

- Omkring Silas, så har vi fået lavet en god aftale med Inter, og han var klar på et eventyr, så vi ønsker ham alt det bedste dernede, fortsætter han.

Inter vandt i sidste sæson det italienske mesterskab. Klubben har i øjeblikket Christian Eriksen på kontrakt.

Der er dog tvivl om Eriksens fremtid i klubben, da han tidligere på sommeren fik indopereret en pacemaker, efter at han faldt om med et hjertestop under EM-slutrunden.