Fischer og Pedersen vaklende fra start ved badminton-VM

Det var tydeligt, at der skulle bankes noget rust af kroppen, da mixeddoubleparret Christinna Pedersen og Joachim Fischer tirsdag spillede deres første kamp ved VM i Badminton i Ballerup.

Offentliggjort Sidst opdateret

De tredjeseedede danskere vandt med cifrene 21-13, 21-19 over et hollandsk par, men undervejs kom der noget grus i maskineriet.

Efter et sikkert første sæt vaklede koncentrationen i anden sæt, og danskerne var bagud med 9-11. De to par fulgtes derefter ad indtil stillingen 18-18, hvor danskerne satte tempoet op og hev sejren i land.

Med sejren er det danske par videre til tredje runde efter at have siddet over i første runde. I tredje runde skal danskerne møde et 16.-seedet thailandsk par.

/ritzau/